ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ САПАСЫ ЖӘНЕ АКРЕДИТАЦИЯ ИНСТИТУТЫ

ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ САПАСЫ ЖӘНЕ АКРЕДИТАЦИЯ ИНСТИТУТЫ

ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ САПАСЫ ЖӘНЕ АКРЕДИТАЦИЯ ИНСТИТУТЫ

Название компании

Операциялық процедуралар (SOP) ережелері мен стандарттары

SOP дегеніміз не?

Денсаулық сақтау ұйымдарындағы стандартты операциялық процедуралар (SOP).

БІЗДІҢ ВЕБ-САЙТТА СІЗ ҰЛТТЫҚ АККРЕДИТТЕУ СТАНДАРТТАРЫНЫҢ НЕГІЗГІ БАҒЫТТАРЫНА АРНАЛҒАН ОПЕРАЦИЯЛЫҚ ПРОЦЕДУРА СТАНДАРТТАРЫН (SOP) ТАБА АЛАСЫЗ.

Анықтамасы және тарихы

Стандартты операциялық процедуралар (SOP) ұйымдағы нақты функциялардың немесе тапсырмалардың орындалуын стандарттау үшін жазылған ресми нұсқаулар болып табылады. Денсаулық сақтау орындарында SOP медициналық қызметтерді дәйекті және қауіпсіз жеткізуді қамтамасыз етеді. Бұл процедуралар емдеу мен күтімге стандартталған тәсілді қамтамасыз ету арқылы пациенттерге күтім көрсету сапасын жақсартуға көмектеседі. SOP тұжырымдамасы 20 ғасырдың басындағы өндірістік және әскери ортада пайда болды, мұнда тапсырмалардың тиімді және болжамды орындалуын қамтамасыз ету үшін нақты нұсқаулар қажет болды. Уақыт өте келе стандарттау принциптері медицина саласына қолданыла бастады, әсіресе технология дамыған сайын және медициналық процедуралар күрделене түсті.

SOP және аккредиттеу тәртібі

Денсаулық сақтау ұйымдарын аккредиттеу контекстінде SOP негізгі рөл атқарады. Аккредиттеу – денсаулық сақтау мекемелерінің белгілі бір сапа мен қауіпсіздік стандарттарына сәйкестігін бағалау процесі. SOP ұйымның денсаулық сақтау сапасын басқаруға жүйелі көзқарасы бар екенін және пациентті қабылдаудан бастап күрделі медициналық араласуларға дейінгі жұмысының барлық аспектілері үшін нақты процедуралары бар екенін көрсетеді.

Емхана мен медицина қызметкерлерінің қызметіне SOP әсері

Медицина қызметкерлері үшін SOP бірнеше маңызды функцияларды орындайды:

- Оқыту және бағдарлау: жаңа қызметкерлер талаптар мен процедуралармен тез танысып, оқыту және командаға біріктіру уақытын қысқартады.
- Емдеудің жүйелілігі: SOP барлық пациенттерге бірдей күтім мен емдеу деңгейін қамтамасыз етеді, тәуекелдер мен қателерді азайтады.
- Құқықтық қорғау: Медициналық даулар туындаған жағдайда, нақты анықталған және құжатталған процедуралар медициналық персонал үшін қорғаныс бола алады.

СОП ТУРАЛЫ

SOP дегеніміз не

SOP қолданылады

SOP түрлері

SOP әзірлеу

SOP титулдық беті

SOP бөлімдері

SOP немесе стандартты операциялық процедура - бұл белгіленген нормалар мен ережелер шеңберіндегі жұмыстардың немесе процедуралардың нақты түрлерін сипаттайтын егжей-тегжейлі құжат. Жұмыс нұсқаулары ретінде де белгілі, бұл құжаттар емханалар мен ауруханалардағы медициналық қызметкерлер үшін сенімді нұсқаулық болып табылады. Олар жұмысшыларға еңбек міндеттерін дәл және дәйекті орындауға көмектесіп қана қоймайды, сонымен қатар барлық қажетті сапа мен қауіпсіздік стандарттарының сақталуын қамтамасыз етеді. Осылайша, SOP медициналық мекемелердің тиімділігін арттыруға және пациенттерге көрсетілетін көмек деңгейін жақсартуға көмектеседі, жоғары нәтижелерді қамтамасыз етеді және қателер мүмкіндігін азайтады.

SOP немесе стандартты операциялық процедуралар медициналық ұйымдардың сапаны басқарудың ажырамас құралы болып табылады. Олар кең ауқымды тапсырмалар үшін қолданылады:

- Медициналық ұйымдағы жұмысты талдау кедергілерді анықтауға және жақсарту бағыттарын анықтауға мүмкіндік береді;
- жұмысты орындаудың оңтайлы әдістерін анықтау барлық процедуралардың ең жақсы түрде орындалуын қамтамасыз етеді;
- процестерді стандарттау операциялардың біркелкілігін қамтамасыз етеді және тиімділігін арттырады;
- нақты және түсінікті нұсқаулардың арқасында жаңа қызметкерлердің бейімделу процесін жеңілдету;
- Әрекеттер мен процедураларды бағалау критерийлері ретінде SOP пайдалана отырып, ішкі аудиттер жүргізу;
- білімді басқару және қызметкерлердің жинақталған тәжірибесін есепке алу құнды тәжірибелер мен мәселелерді шешу жолдарын сақтауға көмектеседі;
- Күнделікті қызметтегі қателер мен ықтимал тәуекелдердің көздерін анықтау;
- Сыртқы аудиторлардың ықтимал шағымдарынан қорғау, өйткені бекітілген және бақыланатын ТҚЖ болуы жұмыстың заңға сәйкес ұйымдастырылғанының дәлелі болып табылады.

СОП құрудың негізгі мақсаты – персонал жұмысының сапасын жан-жақты талдау. Бұл процедураларды әзірлеу және енгізу медициналық манипуляцияларды орындау кезінде пайда болатын жалпы қателер мен сәтсіздіктерді анықтауға мүмкіндік береді. SOP сонымен қатар әртүрлі мамандардың процедураларды орындауын стандарттауға көмектеседі және қызметкерлерді оқыту процесін айтарлықтай жеңілдетеді, медициналық көмектің қайталануы мен сапасын жоғарылатады.

Денсаулық сақтау мекемелеріндегі стандартты операциялық процедуралардың классификациясы

Денсаулық сақтау мекемелеріндегі стандартты операциялық процедураларды үш негізгі топқа бөлуге болады, олардың әрқайсысы өзінің нақты қызмет саласына бағытталған:

➤ Төтенше жағдайларға арналған SOPs
Бұл процедуралар пациенттердің және персоналдың өздерінің қауіпсіздігі үшін маңызды болып табылатын шұғыл және күтпеген жағдайларда медициналық персоналдың әрекеттерін сипаттайды. Мысалдар анафилактикалық шокқа қарсы әрекет ету процедураларын, сынған құрамында сынап бар термометрлерді өңдеуді және медициналық қалдықтарды ораудағы бұзылу жағдайларын басқаруды қамтиды.

➤ Күнделікті процедураларға арналған SOP
Бұл стандарттар клиникалық тәжірибеде үнемі кездесетін күнделікті тапсырмаларды орындау процедураларын белгілейді. Олар, мысалы, веноздық қан алу, коронавирусқа тестілеу және асқазанды шаю ережелерін қамтиды. Бұл процедураларды сақтау қателерді болдырмауға және пациенттердің шағымдарының санын азайтуға көмектеседі.

➤ Сапаны басқаруға қатысты SOP
Бұл процедуралар мекеменің ішкі процестерінің сапасын басқаруға қатысты. Олар ішкі аудитті, құжат айналымын және жүйедегі анықталған сәйкессіздіктерге жауап беруді қамтуы мүмкін. Бұл түрдегі SOP жиі ISO 9000 сериялы стандарттарға сәйкес жұмыс істейтін ұйымдарда қолданылады.

Осы SOP топтарының әрқайсысы медициналық қызметтердің сапасы үшін маңызды болып табылатын процедуралардың анықтығы мен болжамдылығын қамтамасыз ету арқылы медициналық көмектің тиімділігі мен қауіпсіздігін арттыруға көмектеседі.
SOP әзірлеуге жауапты адамдарды анықтау

Стандартты операциялық процедураларды (SOP) әзірлеу кезінде бұл тапсырманы денсаулық сақтау ұйымыңыздың ішкі процестері мен логистикасы туралы терең білімі бар мамандарға тапсыру маңызды. Сонымен қатар, денсаулық сақтау мекемелері үшін құжаттаманы әзірлеуге маманданған сыртқы компаниямен жұмыс істеу мүмкіндігін қарастыруға болады.

Егер сіз SOP-ті өзіңіз жасағыңыз келсе, ұйымыңыздың ерекшеліктеріне бейімделуі керек стандартты үлгілерді пайдаланудан бастаңыз. Құжат жобасын бейімдегеннен кейін оны бас дәрігермен және арнайы мамандармен келісу керек. Бұл тәсіл болашақ проблемаларды болдырмай, SOP түпкілікті бекітілгенге дейін ықтимал қателерді анықтауға және жоюға мүмкіндік береді.

Сарапшылар SOP-ті бұрынғы тәжірибесіз нөлден құруға кеңес бермейді, өйткені мұндай құжатта елеулі кемшіліктер болуы және реттеуші және қадағалаушы органдар тарапынан сұрақтар туындауы мүмкін.

Медициналық ұйымдар үшін СОП нысанының ұсынылатын құрылымы

Стандартты операциялық процедура (SOP) нысанын дайындау кезінде ISO 9001, GxP, ISO 15189 сияқты халықаралық стандарттар талаптарын денсаулық сақтау ұйымының нақты жағдайлары мен қажеттіліктеріне бейімдеу маңызды. Пайдаланылмайтын қажетсіз бос бөлімдерді жасамау үшін стандарттарды толығымен көшірмеу керек.

SOP титулдық бетінде мыналар болуы керек:

- SOP атауы: процедураның мәнін көрсететін анық және түсінікті атау.
- Идентификатор (код): Құжатты жылдам сәйкестендіруге арналған бірегей код.
- SOP әзірлеушінің аты-жөні және лауазымы: Құжатты жасауға жауапты тұлғаның аты-жөні және лауазымы.
- СОП-ны бекіткен басшының аты-жөні және лауазымы: СОП-ны пайдалануға ресми келісім берген тұлғаның аты-жөні және лауазымы.
- СОП бекіткен қызметкерлердің аты-жөні мен лауазымы: Құжатты қарауға және келісуге қатысқан тұлғалардың тізімі.
- Әзірлеу күні: Құжаттың жасалған күні.
- Бекіту және күшіне ену күні: Құжат күшіне енген күні.
- Ұйым мөрі: Қажет болса.

SOP негізгі бөлімдері:

- Мақсаты: Құжаттың мақсатын сипаттау.
- Қолдану саласы: осы SOP арналған қызмет аспектілерінің көрсеткіші.
- SOP тағайындалған қызметкерлер: Осы процедураны орындау керек персонал санаттары.
- Нормативтік құжаттарға сілтемелер: СОП әзірленген құжаттардың тізбесі.
- Терминдер мен анықтамалар: Құжатта қолданылатын негізгі терминдердің анықтамалары.
- Қолданылатын аббревиатуралар: аббревиатуралар тізімі және оларға түсініктемелер.
- Қолданылатын жабдықтар мен құралдар: Процедураны орындауға қажетті техникалық құралдардың сипаттамасы.
- СОП-ны сақтамау немесе дұрыс қолданбау үшін жауапкершілік: Белгіленген процедуралардан ауытқудың салдары.
- Рәсімнің сипаттамасы, аралық бақылауға қойылатын талаптар: Процедураның қадамдары мен бақылау шараларының толық сипаттамасы.
- Төтенше жағдайдағы іс-әрекеттер: Төтенше жағдайдағы іс-әрекеттерге арналған нұсқаулық.
- Алгоритм немесе блок-схема: Процесті диаграмма түрінде визуалды түрде көрсету.
- СОП білімін бағалау және персоналды өз бетінше жұмысқа қабылдау тәртібі: Қызметкерлердің білімін тексеру әдістері және оларды тапсырмаларды орындауға жіберу критерийлері.

SOP ҚАЛАЙ ЖӘНЕ ҚАШАН ЖАҢАРТУ КЕРЕК

Денсаулық сақтау секторы трансформациядан өтіп жатқандықтан, SOP мерзімді түрде жаңартылуы керек. Заңдар енгізілгеннен кейін, жабдық жаңартылғаннан кейін және өзгерістер нақты қызметтерді көрсету ережелеріне әсер ететін басқа жағдайларда оларды жаңартыңыз.
SOP-тарды үнемі қолмен тексеруді болдырмау үшін электрондық дерекқорды жасаңыз. Оған келесіні енгізіңіз:

- атаулар;
- енгізу күндері;
- кім бекітті;
- кім келісті;
- басылған СОП кімге берілді.

Түпнұсқаға өзгертулер енгізсеңіз, бұрын SOP алған қызметкерлер қол қойғаннан кейін оны жаңасына ауыстыруға міндетті. Ағымдағы құжаттарды бергеннен кейін ақпаратты тізілімге енгізіңіз.

Ішкі SOP қай жерде сақталады

Қағаз түріндегі түпнұсқа нұсқаларды медициналық ұйымның мұрағатында, бас дәрігердің сейфінде немесе үшінші тұлғалардың қолы жетпейтін арнайы жабдықталған бөлмеде сақтау. SOP құпия және маңызды құжат деп атауға болмайтынына қарамастан, түпнұсқаның жоғалуы проблемаларға әкеледі. Сізге жаңасын әзірлеу керек, содан кейін қызметкерлерді соған қайта оқыту керек. Егер Сіз СОП электрондық нұсқасын жасап, оған ЭСҚ қол қойған болсаңыз, оны медициналық ұйымның серверінде сақтаңыз. Жадқа кіруді құпия сөзбен қорғаңыз, әйтпесе SOP-ны қызметкерлер көшіріп, компьютерлерге сақтай алады. Құжатты жаңартқаннан кейін сіз ескірген нұсқаның жойылғанына көз жеткізе алмайсыз. Нәтижесінде ұйым бір-бірінен ерекшеленетін ережелерді белсенді түрде қолдана алады.